I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Wednesday, January 4, 2012

Point shoes



Happy New Year!
I had a really nice time in Holiday season. We took Maya to the Nutcracker performed by SF Ballet. It was her first Ballet concert in her life. She just loved it and danced the entire show, watching the Nutcracker ballet on YouTube at home.
She adores point shoes, of course. Her soft ballet shoes didn't work well, but her sneakers are hard enough to stand up on her toes!

Best wishes for 2012!

明けましておめでとうございます。
私は、とても楽しい年末年始を過ごしました。クリスマスイブにサンフランシスコバレエの“くるみ割り人形” にマヤを連れて行きました。予想通りマヤはステージの虜になり、家に帰ってからもYouTubeのくるみ割り人形のバレエのビデオを見ながら、初めから終わりまで踊り通しました!
もちろん、トーシューズに憧れ、柔らかな自分のバレエシューズでは真似ができなかったので、固いスニーカーを持ち出しつま先立ちをしてポーズを決めていました。

今年もよろしくお願いします。

No comments:

Post a Comment