I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Monday, January 9, 2012

Acorn



We went to Big Basin during winter break. Of cause, I was amazed by Giant Red Woods, but also variety of acorns on the ground, as I saw my mother-in-law and Maya were picking them up. Each ones have their own personalities. Fat one, skinny one, curry hair one and one that lost his hat.
Like babies, they are cute and give us so much joy, even they are so tiny. And like babies, they know that they all are special and only one.

冬休みにBig Basinに行ってきました。いつもながら、レッドウッズの大木は圧巻でしたが、今回は地面に落ちている色々な種類のどんぐりに興味を持ちました。義理のお母さんとマヤが集めたどんぐりは、太っちょがやせっぽち、くるくるの巻き毛のや、帽子をなくした子、と様々。
赤ちゃんと同じで、とってもかわいく生命力に満ちあふれ、自分の命がとっても特別で世界でたったひとつだとわかっているんだって個性的な顔をみて思いました。

No comments:

Post a Comment