I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, April 5, 2011

Dzia Dzia




My father-in-law was visiting us from Chicago for a week. He is very quiet and not so social. So I was afraid that Maya will get really shy in front of him. But, in contrary, Maya had been so friendly to him from the beginning! She hugged Dzia Dzia (Grandpa in Polish) and sit on his lap....
When Babcia (Grandma in Polish) visited us, it took a while for Maya to be friend with her, even though Babcia is very friendly and cheerful... Maybe Dzia Dzia's quiet nature made her feel secure? Anyway, Dzia Dzia had a great time here!

シカゴにいる義理のお父さんが一週間程遊びに来ました。お父さんは、とっても口数が少なく、ちょっと近寄りがたい感じなので、マヤが懐かないのではないかと心配でした。ところが、初めからジャジャ(ポーランド語でおじいちゃん)にべったり。抱きついたり、膝に座ったり、、、普段そういうことをしない子なので、びっくりです。
バブシャ(ポーランド語でおばあちゃん)はとっても明るくて子供の扱いが上手な人なのに、懐くのにとっても時間がかかりました。ジャジャのおとなしい性格が、マヤに安心感を与えたのか謎ですが、ジャジャはとっても喜んでいました。

No comments:

Post a Comment