I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, April 12, 2011

Cafe




We had a trip to Chicago for my husband's family gathering last week, for the first time in 2 years. Me and my husband made a brief visit to the cafe run by my younger brother-in-law. I've known him since he was a little boy. So it is amazing to see he is a musician, a father of a 2 year-old son and a cafe owner!
Cafe Mustache is very cool and fun place to have a cup of coffee. They also have live performances by local and national musician every weekends.
He and his wife inspired me a lot that it is possible to make living by what you really want to do, by hardworking and being creative.

2年ぶりに旦那の家族に会いにシカゴに行ってきました。今回は、1年前にオープンした義理の弟のカフェに立ち寄る事もできました。義理の弟の事は、彼が子供のころから知っているので、ミュージシャンで、一児の父で、カフェのオーナーでもある今現在の弟に会うのは不思議な感じがしました。
カフェ マスタシュは、とっても居心地の良い、とってもおしゃれな場所でした。週末には、ローカルのバンドなどがライブ演奏をするそうです。
一所懸命頑張って、少しばかりの想像力とアイデアさえあれば、自分のやりたい事をやって生きていくことは可能だということを、義理の弟とその奥さんの働く姿を見て確信しました。

No comments:

Post a Comment