I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Monday, January 31, 2011

Setsubun




In Japan, we have Setsubun (Bean-Throwing Festival) on Feburary 3. At Maya's preschool, all the kids enjoy throwing beans to Oni, except Maya... Last year, she was so scared of Oni that she cried and was held by one of the teachers during the event. After coming back home, she found an illustration of smiling Oni somewhere and said, "I like this Oni!" Then I realized what makes her scary is his angry face! Not big red body nor horns.
Maybe, my angry face is more scary than a smiling Oni...

もうすぐ節分ですね。マヤのプリスクールでは、豆まきを毎年やります。去年、マヤは初めて豆まきをやりましたが、鬼が怖くて大泣きして、一粒も豆を投げられず園長先生にだっこされてました。家に帰って来てから、どこかでニコニコしてる鬼の絵を見つけて、「マヤこの鬼さん好きよ。」と言っていました。そこで気がついたのですが、怖いのは大きな赤い体でもなく、角でもなく、怒った顔なんですね。それなら、マヤにとって私の怒った顔は、ニコニコ顔の鬼よりも怖いのかな、、、?

2 comments: