I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Monday, August 22, 2011

Book




When we organized our rooms last weekend, I found my favorite books from my childhood which I had brought from Japan a few years ago. The title is "Chiisai Momo-chan (Tiny Momo-chan)" written by Moyoko Matsutani. It is in series and I have 5 of them. They are chapter books, but it is written so well that 5 year-old kids can enjoy them. I enjoyed them when I was 4 or 5. Now Maya is enjoying them so much. 40 year-old me still enjoy it!
The books are over 30 year-old. The pages of the books turned yellow and dusty. But the story inside is as flesh as when I was 5. That's the way great books are.

先週末、部屋の整理をしていたら、何年か前日本から持って来た私の子供の頃大好きだった本がでてきました。それは、松谷みよ子さん作の「ちいさいモモちゃん」シリーズです。絵本でなくて児童書ですが、とても素晴らしいお話なので5歳の子供でも楽しめます。私も丁度4〜5歳の時に大好きで、今マヤがはまっています。40歳の私も一緒に楽しんでいます!
30年以上前の本なので、紙はセピア色になり、ちょっとホコリっぽいですが、お話は私が5歳の時のまま想像力いっぱいに楽しませてくれます。素晴らしい本というのはこういうものだなと思います。

No comments:

Post a Comment