I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Sunday, May 22, 2011

Homeless




On the way to the preschool, we sometimes pass by a homeless guy. He always walks on a nice street in a quiet residential neighborhood, pushing a cart which is full of his stuff.
The other day, Maya asked me why he always push his cart. I answered that he doesn't have money to have a place to stay, so he needs to stay on the street. Maya seemed confused a little and said "We have a lot of money, so we are fine to stay at our house (Correction: We don't have a lot of money and it is just a small apartment...).
Maya grew up enough to ask me that kind of question... I need to be prepared for her tough questions now.

通園途中に、ひとりのホームレスの男の人をよく見かけます。その人は、いつも閑静な住宅街の中を、荷物でいっぱいのカートを押しています。
先日、マヤが、どうしてあの人はいつもカートを押してるの?と聞いてきました。私は、「お金がないからお家に住めないのよ。だから、外で暮らさなくてはいけないの。」と答えました。すると、マヤは、「マヤたちは、お金がいっぱいあるからおうちに住めるんだよね。大丈夫だね。」と言っていました。(正しくは、お金はいっぱいないし、住んでるのは小さなアパートですが、、、)
こんなことに気づく程成長したんだな〜と驚きました。これから、もっと答えに苦しむ質問がどんどん来るだろうから、準備しておかねば!


No comments:

Post a Comment