I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Sunday, November 7, 2010

Listening to music




My husband and I have been fans of Ryuichi Sakamoto for a long time. Recently, he released a new album and started his world tour. Last week he came to San Francisco . My husband went to his concert for the first time and he was so impressed by Ryuichi's piano. He got the new CD called playing the piano for me at the concert! So I could get a taste of how his concert was by listening to the CD. His music is so simple and even monotonous, but never boring. Almost like breathing. I inhale it in and exhale it out.
Listening to music is a fascinating experience. You cannot see it, but you can really feel it. I think great musicians can put his energy into music and reach people through music invisibly.

私と主人は、前から坂本龍一さんのファンです。最近新しいアルバムをリリースして、世界ツアーが始まりました。先週、サンフランシスコでコンサートがあって、主人が代表で観にいきました。初めて生演奏を聞いて、とっても感動していました。playing the pianoというタイトルの新しいCDを買ってきてくれたので、私もそれを聴いてコンサートがどんなだったか少しだけ味わっています!
坂本龍一さんの音楽はとってもシンプルですが、決して退屈ではありません。まるで呼吸みたい。私の中に入ってきて、呼吸と一緒に体を通り抜けていく感じ。
音楽って不思議ですよね。実体はないのに、確かに感じる事ができるのですから。素晴らしいミュージシャンは、その人の持つエネルギーを音楽に込めることができて、そのエネルギーを観客は受け止めているんだと思います。


3 comments:

  1. ソフィアBママNovember 15, 2010 at 9:39 PM

    FCIニュースで、今回の久々のアメリカでの
    ツアーの様子やインタビューを観ました。

    特別にファンという訳ではありませんが、
    彼の活動には興味があります。

    現代音楽で名が通った作曲家は、まだまだ
    少ないのですが、20世紀後半~21世紀に
    掛けて、きっと歴史に残る音楽家の一人と
    なるでしょうね。

    ReplyDelete
  2. I love his music too! WOW!!! You are so lucky to go to his concert.

    ReplyDelete
  3. ソフィアBママさん、ありがとう。
    FCIニュース、本当に良く見てるんだね、、、インタビューもあったんだ。見たかったな。この人って、考えも深いからね。多くは語らなくても、音楽を聴けばそういう深いところまで感じられる。

    Hi, Sansu!
    We have a lot of things in common!!! Just my husband went to his concert, because I need to stay with my daughter.... It is sad part to be a mother....'~'

    ReplyDelete