I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Sunday, September 25, 2016

New Bagpack





Maya got a new bag-pack for new school year. On the day before the first day of school, she was so excited to pack her new bag-pack. She enjoyed being lazy during long summer vacation, but she seemed to miss her friends at school.
This is going to be her last year in elementary school. I remember her bag-pack was too big on her when she started kindergarten 5 years ago. Now it is just right size. Hope she will have a good time in 5th grade!

まやに学校用の新しいバッグパックを買ってあげました。夏休み最後の日、新しいバッグパックに筆箱やノートをウキウキしながら詰めて、新しい学年が始まるのを心待ちにしているようでした。長い夏休みを満喫していましたが、学校のお友達と会えるのが待ちきれない様子です。
エレメンタリースクールの最後の一年が始まりました。思い返せば、5年前キンダーが始まる時は、バックパックが大きすぎて、バックパックが歩いているようでしたが、今は背中にぴったりになりました。楽しい一年になりますように!


No comments:

Post a Comment