I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Wednesday, July 24, 2013

Attention

The birth of Hanna was a big event for our family. For our cats, too. Flip, one of our cats, is a kind of cat who always needs attention. It was a routine to mew when anyone come close to his structure and be petted. But now Hanna's bassinet is in front of his structure! All of us greet come to Hanna, but not to him.
He is so jealous! It was the same when Maya was a baby. Now they are good friends. So he needs to be patient to be friends with Hanna.

ハナの誕生は、私たちにとって一大イベントでしたが、うちの猫たちにとっても同じ事です。特にフリップは、とっても甘えん坊でいつでも注目されていたいタイプの猫なんです。大好きな台の上で「にゃ〜!」と一声鳴けば、みんなフリップをなでてあげていました。ところが、ハナのベッドをその前に置いてしまったので、みんなハナのところで止まってしまい、フリップが幾ら鳴いても注目されるのはハナばかり、、、なので、フリップにとっては辛い日々です。。。マヤが赤ちゃんだった時も全く同じでしたが、今では大の仲良し。だからハナと友達になるのは、後数年我慢するしかありません!がんばれ、フリップ!

No comments:

Post a Comment