I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Saturday, December 8, 2012

Santa in the car!



Last week, we were driving on the street. When I looked through the rear view mirror, I found a Santa Claus-looking old guy in the car behind us! He wore a black clothes and a baseball cap, but he couldn't hide his  beautiful white long beard... I told Maya that Santa is behind us. She looked back and was so surprised. Then, we guessed that he came to check all the kids in San Francisco are being good or not secretly! So Maya behaved very nice in the car, while the car was behind us. ^^

先週、運転しているとき、ふとバックミラーを見ると、後ろの車にサンタクロースのようなおじいさんが乗っているのに気づきました。いつもの赤い服ではなく、黒い服に野球帽をかぶっていましたが、真っ白な長〜いおひげは隠せません!まやにサンタさんが後ろの車にいるよと言うと、まやは振り向いてビックリしていました。私たちは、きっとサンタさんは、サンフランシスコの子供達がいい子にしているか内緒で見に来たんだねと話しました。その後、その車が見えなくなるまで、まやはやや緊張した様子で静かになり、とってもいい子でした!^^

No comments:

Post a Comment