I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Wednesday, July 18, 2012

On the way home




While I'd stayed in my home town in Japan, I noticed many things that are used to be normal for me, but not normal for me now. One of them is school children going home by themselves without guardians. In America, elementary school children are not permitted to walk by themselves. But in Japan, it is still normal. I used to go home with friends and go to playground by myself, too. Seeing those kids, it remained my childhood memories. Chatting with my friends, conflicts with boys, sunny days, rainy days.... Just 5 or 10 minutes walk, but it is filled with treasures.

 先月日本に帰国した際、実家のある町でいろいろな気づきがありました。住んでいたときには普通だった事が、今は普通とは思えない事。その中の一つは、子供たちだけでの登下校。アメリカでは親が送り迎えするのは当たり前で、子供ひとりで道を歩かせる事はできません。日本では今でもそれが当たり前です。私も子供の頃は、友達と一緒に帰ったり、ひとりで帰ったりしていたんですよね。下校中の子供達をみて、子供の頃のことを思い出しました。友達とおしゃべり、男の子たちとけんかしたり、晴れの日も雨の日も、、、たかが5〜10分の道のりですが、今思うと宝物がいっぱい詰まった時間です。

No comments:

Post a Comment