I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, March 13, 2012

Computer



My computer got sick last week and I needed to take it to the store for repair. After picking up Maya from  school, I explained to her that we need to go to the computer store. I said, "Without my computer, Mama cannot work and will be in trouble, so we need to go to the store right now..." But she seemed rather happy and said, "It's ok. If no computer, we can play together more and watch videos together...!"
That's right. It is not going to be the end of the world. Though the computer is a very important tool to create my works, I can do many things just with imagination and joy.
Sometimes, it is good to give a computer and my mind a break.

先週、コンピューターの調子が悪くなり修理に持っていきました。マヤを学校に迎えに行った後に行かなければならなかったので、「コンピューターがないとお仕事もできないし、ママ困っちゃうんだ、、、だから今から直してもらいにいかなくちゃなの。」と説明しました。すると、ちょっとにんまりして、「いいじゃない。それならマヤと遊べるし、一緒にビデオもみれるし、、、」
そうか。そんなに心配する事もないか。コンピューターは作品を作るのにとっても重要な道具だけど、想像力とワクワクする心さえあれば何でもできるんだ。コンピューターが何日かなくたって世界の終わりではないよな〜!
たまにコンピューターが故障するのもいいことです。いっぱい働いてくれてるコンピューターと疲れている私の心に休養をくれました。


No comments:

Post a Comment