I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Monday, November 28, 2011

English




Maya started to speak in English since last week. As if English language had been stucked in her throat and suddenly came out . 
I just had a talk with the teacher a few weeks ago that Maya hasn't spoken English in sentence at school. But now I worry rather how much longer she will keep speaking Japanese to me... (Polish is in danger already!)
Her power to learn amazed me again. Kids are really like sponge and no limitation! They have infinite possibility inside.

先週辺りから、マヤが突然英語を話し始めました。まるで喉に詰まっていたものがとれたかのように、、、
この間、担任の先生とマヤが単語は出てくるけど文章にできていないので心配だと話していたばかりでした。今は、これから日本語をどれくらいキープしていけるのかという新しい悩みが生まれました!(もうすでにポーランド語が危ないです!)
マヤの柔軟さ、物事を吸収する力にまたまた驚かされました。子供は本当にスポンジのようで、無限の可能性を内備えているんですね。

 

No comments:

Post a Comment