I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Sunday, June 27, 2010

Excuse me...



We went for hiking to Tennessee valley trail in Mill Valley. It is very easy access from the city and a very easy trail, but you are away from noises of the civilization.
While we were hiking, I noticed a crowd of hikers standing in front of us. "Do you want to see a snake?", they called us. As we get close to them, we saw a beautiful snake crossing the trail. He slithered gracefully and proudly. One of the hikers told us that this snake is harmless and called Gopher Snake. We all were just standing there as if we are waiting at the traffic light, until the snake crossed the trail and hide in the bush.

ミルバレーのTennessee valley trailにハイキングに行きました。サンフランシスコから車で20分位のところにありますが、一歩トレイルを歩き出すと都会の近くにいる事を忘れてしまうくらい静かで美しい景色が広がっています。
歩いて行くと、何人かのハイカーたちが道の真ん中に立っていました。「ヘビ見たい?」と、私たちに声をかけてきました。近くに行ってみると、一匹のヘビが道を横切っている所でした。ヘビは堂々と優雅にはっています。ひとりのハイカーの人が、このヘビは毒ヘビではなくGopher Snakeというんだと教えてくれました。私たち全員、ヘビが道を横切って草むらに姿を消すまで、赤信号で止まっている歩行者の様にじっとして、その美しいヘビを見つめました。



No comments:

Post a Comment