I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, July 10, 2012

Bubble in the rain



We had a great time in Japan and back to San Francisco. Next a few posts will be the sketches of my memory from Japan.

June is a rainy month in Tokyo area. I'm not used to hot and humid summer now, so I was glad to have cool rainy days. Maya was a little bit disappointed by rain, but she still enjoyed it. Stepping out of the front door, she was blowing soap-bubbles. She said, "Bubbles and rain drops are playing together!"

日本で楽しい時過ごし、サンフランシスコに戻ってきました。これからいくつかのポストは、日本での思い出のスケッチになると思います。

関東地方は梅雨でした。蒸し暑い日本の夏に耐えられない体になってしまったので、少し肌寒いくらいの雨の日々にホッとしていました。マヤは雨降り続きでがっかりしていましたが、それでも子供は楽しみを見つけます。玄関をでた軒下でシャボン玉をふいて、「シャボン玉と雨が一緒に遊んでいるよ!」といってたのしんでいました。

No comments:

Post a Comment