I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Monday, January 3, 2011

News: Calendar 2011

Toward the end of last year, me and my illustrator friends got together and created our original calendar for 2011. It was so fun and inspiring to collaborate with such talented illustrators, Felicia Hoshino, Sansu and Ye Won Lee. We are planning to create more products together this year. Exciting~! The theme of our calendar is nature, season, character and food. Each of us made 3 images for various months.
This time, I made all of my images with hand stamping, without help of Photoshop. It was challenging, but I feel I made another step to explore my style.
Limited prints of the calendar will be available on my Etsy shop soon. If you want to make reservation, please contact me!
The size: 5.5"x8.5"
The price: $12+shipping

去年の終わりに、仲の良いイラストレーターのお友達と一緒に2011年のカレンダーを制作しました。みんなとってもクリエイティブで、とっても楽しいプロセスでした。フェリーシアサンスウイエウォン、どうもありがとう〜!カレンダーのイラストのテーマは、自然、季節、キャラクター、食べ物で、それぞれ3枚づつ担当しました。
今回、私はフォトショップに頼らず、すべて手でスタンプを押して作る手法のチャレンジしてみました。大変でしたが、また新たな道が開けたような気がします。
数に限りがありますが、近々Etsyのオンラインショップで売り出す予定です。もし先に予約をしたい方がいらしたら、メールで連絡してくださいね。
サイズ:5.5インチx8.5インチ
価格:$12+送料









4 comments:

  1. ソフィアBママJanuary 9, 2011 at 7:22 PM

    カレンダー制作、お疲れ様でした~。

    4月の担当は千秋さん?
    お花見かな?

    ReplyDelete
  2. 一番したの写真の三枚を担当したのよ。

    ReplyDelete
  3. Wonderful collaboration, Chiaki!! Wow! Love the illustrations. Wishing you a wonderful new year ahead!

    ReplyDelete
  4. Thank you, Shirley!
    A happy new year to you, too!
    I hope to see you soon~!

    ReplyDelete