I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, October 16, 2012

Mom's smell



The other day, Maya was laying with a cushion on the sofa. Suddenly, she came to me and said excitedly, "This cushion has Mom's smell!" Then, I remember I used the cushion to raise my head last night, since I had suffered from severe cough for a few days. She smelled my hair and said, "Yes, it is Mom's hair smell!"
I was amazed how she remember the smell of my shampoo and at the same time I felt shy. I guess I'm a real mother after all!

この間、まやがクッションを枕にしてソファーの上で寝転んでいました。そして、突然嬉しそうに「このクッション、ママの匂いがする〜!」と言ってやってきました。そういえば、ここのところ咳が酷かったので、このクッションを使って頭を高くして眠ったのです。まやは私の髪の毛の匂いをかいで、「そうだよ!ママの髪の毛の匂い!」といいました。
私は、まやは私のシャンプーの匂いを覚えていた事にとっても驚き、同時になんだかくすぐったい気持ちでした。何だか、本当のお母さんであることの認定証をもらったようです!



2 comments:

  1. Oh,how sweet!!!!!! This is the moment that make you feel being a mother is priceless,and all the works toward being a parent are worth every second of it! Enjoy all these memorable moments with Maya!!! ^_________^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Ni!
      It was really unexpected! Kids remember Moms in every possible way! Instinct?
      I love your new illustrations, by the way!

      Delete