I make sketches whenever I find something inspiring and touching. Those moments filter through my mind and create a small world in my sketch book.

何気ない日常の中で心が温まることを見つけた時、スケッチブックに描きとめるようにしている。そのできごとは、私の心を通って想像の世界で生き続ける。



Tuesday, September 25, 2012

Space Shuttle Endeavor



I got to know the news on Facebook that Space Shuttle Endeavor will have the final flight in California. My husband and I were exited to see it, since it will fly above San Francisco. In that morning, my husband was outside in downtown with many other people to look for the space shuttle. I was at home following people's text messages on the web site. So I knew the updates of where it is right now immediately. Finally it came to San Francisco! The space shuttle was on the top of the huge airplane. It looked so cute, like a baby carried by a father. So it was hard to believe that this cute shuttle is the powerful space ship.
Thank you, space shuttle, you made human's dream came true!

Facebookで、スペースシャトルエンデバーがカリフォルニアの空を最後の飛行をするというニュースを聞きました。サンフランシスコにも来るというので、私と主人は見るのを楽しみにしていました。その朝、主人はダウンタウンでたくさんの見物人と一緒に今か今かと待っていたそうです。私は、うちでインターネットのメッセージをみて、今どこにいるのか情報を収集していました。そして、とうとうサンフランシスコ上空にやってきました!スペースシャトルは、巨大な飛行機の上に乗っかっていて、まるでお父さんにおんぶされている赤ちゃんの様にかわいらしかったです。このイメージから、このシャトルが宇宙を旅した宇宙船だという事実はとても想像できませんでした。
スペースシャトル、人類の夢をのせて宇宙に行ってくれて、どうもありがとう!

No comments:

Post a Comment